4 Aralık 2010 Cumartesi

işletim Sistemleri Yazılımları

İşletim sistemi, bilgisayar kaynaklarının yönetimi ve kontrolünü sağlayan yani bilgisayar sisteminin yapacağı işleri yöneten programlar bütünüdür. kullanıcıya bilgisayarın kaynaklarını mantıksal bir ortamda yönetme ve yönlendirme olanağı verir, pek çok fonksiyonu ise kullanıcının haberi bile omadan kendisi üstlenir.
 Bir işletim sisteminin gerçekleştireceği temel ilkeler şu şekilde sıralanır:
-Merkezi işlem birimini ayrı işlere yönlendirmek ve yönetmek
-Ana belleği yönetmek
-Harici kayıt cihazlarını yönetmek
-Giriş/çıkışları kontrol etmek
-Bilgisayar sisteminin güvenliği ve kontrolünü sağlamak.
 Bugün kişisel bilgisayar dünyasında değişik işletim sistemleri kullanılmaktadır. Örneğin; Microsoft'un IBM uyumlu bilgisayarlar için ürettiği MS-DOS, Windows, Windows NT, Windows 2000 Windows XP işletim sistemleri ayrı, Apple Macintosh2un işletim sistemleri ayrı, Apple Macintosh'un işletim sistemleri ayrı, yine IBM uyumlu bilgisayarlarda kullanılan IBM OS/2 Warp, Linux ve Unix sistemleri başlıca işletim sistemleri yazılımlarıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder